Wednesday, September 19, 2007

پیکر مطهر علامه عسکری تشییع شد

پیکر مطهر علامه سید مرتضی عسکری، پژوهشگر تاریخ اسلام، حدیث شناس و رئیس دانشگاه اصول دین صبح امروز با حضور برخی شخصیتهای کشوری از مقابل مسجد دانشگاه تهران تشییع شد .
به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم شخصیتهایی چون آیت الله دری نجف آبادی، غلامحسین الهام وزیر دادگستری، محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی چمران نایب رئیس شورای شهر حضور داشتند .علامه سید مرتضی عسکری رئیس دانشگاه اصول دین، سال 1323 هجری قمری متولد و دارای تألیفات بسیاری به زبانهای عربی و فارسی است، وی علاوه بر بررسی کتب شیعه با تکیه بر کتاب و سنت، احادیث و روایات اهل سنت را مورد بررسی قرار داده است که این امر اقدامی به منظور مصون ماندن اسلام از تحریف قلمداد می شود .
علامه عسکری از چهره های ماندگار بوده و سال 82 نیز همزمان با چهارمین روز از برگزاری سومین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت مراسم نکوداشت مقام علمی علامه سید مرتضی عسگری با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد.
اغلب آثار علامه عسکری در کشورهای عربی، به ویژه مصر منتشر و مورد استقبال اسلام پژوهان قرار گرفته است . از ویژگیهای علامه عسکری بیان روشن و واضح و نثر بسیار روان و سلیس است .
القرآن الکریم و روایات المدرستین، صلاة ابی بکر آخرین نماز پیامبر، عقائد اسلام از القرأن الکریم، حدیث کسا در کتب خلفا و اهل البیت و اسطوره سبعه از جمله آثار علامه سید مرتضی عسگری است.
علامه عسکری یکشنبه شب (25 شهریور ماه) پس از تحمل رنج بیماری کلیوی، دعوت حق را لبیک گفت . پیکر مطهر این فقید عالم، پس از تشییع در تهران به قم منتقل خواهد شد .

No comments: